Llac Atitlan

Llac Atitlan
El llac Atitlán, un maravellós racó de Guatemala: volcáns sant Pedro, Atitlán i Toliman com a veïns de fons.

dilluns, 24 d’octubre del 2011

A BAÑOS NO VAIG BANYAR-ME (A LES TERMES, ES CLAR)

Hola estimades i estimats seguidores i seguidors!

En aquests moments soc a Quito on, desprès de 3 setmanes, ja m'han donat el nou passaport. Per sort els del consolat no m'han fallat i, el divendres a dos quarts de nou del matí, ja el tenia a les mans. Per fi!.
Ara podré continuar el viatge, però... el retard de tres setmanes es massa gran. Per tant, toca fer un esforç en forma de pallissa de bus fins arribar a Buenos Aires.

Us preguntareu: ¿aquest paio no deia que anava a agafar un avió de Quito a Buenos aires?, doncs no. El mateix divendres i desprès de consultar internet, vaig constatar que els vols que vaig veure a Baños, i que no vaig reservar per por a un retard en la entrega del passaport, ja eren complerts, i tant sols quedaven vols amb un valor al voltant dels 600 €, mes car que anar de Buenos Aires a Barna. Com comprendreu calia mirar alternatives i, per sort, n'hi ha mes d'una.

- 1a alternativa:
Bus Quito-Lima, 32 hores, 80 $ (estalvi de dos nits en hostal). Desprès, bus Lima-Buenos Aires, 3 dies aproximadament, 200 $ (estalvi de tres o, potser quatre nits en hostal). total uns 205 €, mes o menys, i una pallissa de bus considerable.

- 2a alternativa:
Bus Quito-Lima, 32 hores, 80 $ (estalvi de dos nits en hostal). Desprès, bus Lima-La Paz (Bolívia), 26 hores, 60$ (estalvi de una nit en hostal). Continuem amb La Paz-Sta. Cruz de la Sierra (Bolivia), 20 hores, ?$ -pocs perquè a Bolívia el transport es molt econòmic -. I, per últim, Sta. Cruz de la Sierra-Buenos Aires amb un vol de uns 250 € (preu final amb gestió inclosa).

Com veieu,  tot i que la 2a alternativa comporta el visitar una mica Bolívia, no hem queda gaire temps per fer-ho amb tranquil·litat. A demès, no puc visitar Perú sense sacrificar la meva estada a Argentina.

Conclusió, agafo la 1a alternativa i "me voy a moler el cuerpo con un bus Royal Class". Així arribo a Buenos Aires aviat i gaudeixo de la primavera argentina donant-me un vol pel país. I, de pas, puc estar tranquil·lament a casa de la meva amiga Mònica que m'està esperant.

Fi del pla de viatge.

Ara anem per Baños, un dels llocs mes macos que he vist en aquest viatge.

Baños es un poble no gaire gran, enclavat enmig d'una vall a 1800 metres d'alçada (només) i a l'ombra d'un volcà, el Tungurahua. Aquest volcà determina la vida del poble ja que es una amenaça real al estar en activitat. Es mes, fa uns 6 o 7 anys va entrar en erupció i van estar en un "tris" d'evacuar el poble. Per tot arreu de la zona hi han cartells indicant el sentit de la evacuació i cada dos mesos posen a prova els mecanismes i les sirenes d'alarma.

Però Baños es un lloc per anar-hi, de debò. Es un poble turístic on es pot fer "rafting", "puenting", escalada, senderisme i d'altres esports d'aventura. A les rodalies hi han nombroses cascades i llocs particularment bonics i espectaculars i la temperatura es força agradable. A mes hi han nombrosos banys termals degut a la proximitat del magma terrestre. Te una vida nocturna bastant agradable, bona oferta gastronòmica i es un lloc totalment segur.

Però, en els tres dies que hi vaig ser-hi, no vaig fer res de les coses que podia fer - ni tant sols anar a prendre un banys termals, com ja comunico en el títol d'aquest missatge - tant sols vaig caminar una mica pels voltants i vaig descansar i llegir. Per sort vaig trobar lloc al hostal Plantas y Blanco que té una terrassa magnífica i es un lloc força agradable d'estar-s'hi i econòmic. Necessitava reflexionar i pensar en els plans de futur del viatge. Potser hi torni algun cop.

Vinga companys i companyes, "esto es lo que hay". Fins a la propera, que espero que sigui a Lima ja que no crec que el bus tingui "wifi", com si tenen els busos ianquis de llarguíssim recorregut.

A reveure i... Salut!

Enric

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues el que creguis convenient, pero... identificat